سرور اختصاصی بهترین انتخاب برای میزبانی بازی های آنلاین است. چرا که استفاده از آن تجربه بازی با کیفیت بالا، پایدار و لذت بخشی را به همراه دارد.

 

سرور اختصاصی میان شرکت هایی که میخواهند یک محیط آنلاین پایدار برای بازیکنان خود ایجاد کنند، بسیار محبوب است. چرا که یک فرد می تواند به راحتی یک سرور بازی راه اندازی و یک محیط بازی آنلاین خصوصی ایجاد کند. در یک سرور، بازی های تک نفره و چند نفره را میتوان اجرا کرد. دلیل اصلی که سرور اختصاصی برای راه اندازی بازی آنلاین مناسب است این میباشد که هر بازی آنلاین یک میزبان و چند بازیکن دارد. میزبان به عنوان کسی است که اطلاعات مربوط به بازی را به سرور انتقال میدهد و وظیفه کنترل آن را دارد، و بازیکنان به عنوان کسانی هستند که مسئولیتی در اجرا بازی ندارند و تنها بصورت یک کاربری عادی متصل میشوند. پس میزبان برای هدایت کردن بازی باید دسترسی کامل برای کنترل و پایدار نگه داشتن سرویس خود داشته باشد. که این مورد در سرورهای اختصاصی وجود دارد.

 

هرچه تعداد بازیکنان در سرور بیشتر شود، میزان منابع سرور یعنی پهنای باند، حافظه و قدرت پردازنده باید بیشتر شود. و اگر این منابع افزایش پیدا نکنند و یا اینترنت کاربران ضعیف باشد، بازی دچار کندی و اشکال میشود.

 

اگر میخواهید بدانید یک گیم سرور اختصاصی چگونه کار میکند، باید گفت این سرورها تمام وظایف میزبانی را به عهده میگیرند و وظیفه کنترل مواردی مانند: مکان بازی، فعالیت بازیکنان، قوانین و امتیازات بازی و... را دارند. این سرورها معمولا نیازی به کارت گرافیک یعنی (GPU) ندارند. چیزی که در این سرورها بسیار حائز اهمیت است میزان  RAM  و  CPU است. برای همین بازی هایی که برروی سرورهای اختصاصی ارائه میشوند، معمولا بدون تاخیر و کندی می باشند.

 

برای داشتن یک سرور اختصاصی میتوانید آن را خریداری کنید و سپس دستگاه را برای اجرای برنامه های مدنظرتان تنظیم نمائید. اما راه مقرون به صرفه آن این است که سرویس را از یک ارائه دهنده خدمات فناوری بصورت اجاره ای دریافت نمائید. از مزیت های اجاره کردن این است که وقتی سرور اختصاصی شما در یک مرکز حرفه ای قرار دارد، دیگر نیازی نیست نگران قیمت سخت افزار، نظارت و امنیت آن باشید. همچنین در این صورت از پهنای باند بالاتری نیز استفاده خواهید کرد.

 

باید بدانید که در سرورهای اختصاصی نسبت به سرورهای معمولی امکان خرابی فایل  ذخیره شده کمتر است. بدین معنی که بازی از هرجایی متوقف شود، میتوان آن را از همان جا ادامه داد و این اطمینان میتواند باعث رضایت کاربران شود.

 

و در آخر باید گفت امنیت در سرورهای اختصاصی بیشتر است. همانطور که گفتیم کنترل بازی در اختیار ادمین خواهد بود. پس میتواند ورود بازیکنان را کنترل کند. همچنین سرور در پس زمینه خود هیچ ایمیل یا برنامه ای ندارد، پس امکان حمله به آن وجود ندارد و در نتیجه از لحاظ امنیتی بسیار مناسب تر است.