وب سرور

این سرورها اطلاعات ذخیره شده را از یک وب سایت اینترنتی به رایانه شخصی شما متصل می کنند. سرورهای وب اطلاعاتی را برای اینترنت ذخیره می کنند که از طریق کد "HTTP" بازیابی شده و به مرورگر وب شما ارسال می شود. این یکی از پرکاربردترین انواع سرورها است.

 ماشین مجازی (VM)

همانطور که از نام آنها پیداست، ماشین های مجازی داده ها را کاملاً از طریق فضای مجازی ذخیره و به هم متصل می کنند. برای ایجاد یک ماشین مجازی، تیم‌های فناوری اطلاعات از یک Hypervisor استفاده می‌کنند که به عنوان مانیتور ماشین مجازی (VMM) نیز شناخته می‌شود، نرم‌افزاری است که می‌تواند هزاران ماشین مجازی را تنها از طریق یک قطعه سخت‌افزار فیزیکی اجرا کند. این روش مجازی سازی سرور به طور گسترده ای برای انتقال و ذخیره سازی داده ها استفاده می شود. زیرا آنها مقرون به صرفه ترین نوع سرور برای اجرا هستند.

سرور ایمیل

یک سرور پست الکترونیکی از طریق پلتفرم های خدمات ایمیل، نامه را برای مشتریان ذخیره و تحویل می دهد. از آنجا که سرورهای پست برای اتصال مداوم به یک شبکه تنظیم شده اند، کاربران فردی می توانند بدون اجرای هیچ سیستمی از طریق دستگاه های خود به ایمیل خود دسترسی داشته باشند.

سرور مانیتورینگ و مدیریت

سرورهای مانیتورینگ و مدیریت در چندین ظرفیت عمل می کنند. تراکنش های دیجیتال را ثبت و پیگیری می کنند و درخواست های کاربران را دریافت می کنند. افراد به سادگی نظارت می کنند و فعالانه در عملیات کاربر شرکت نمی کنند. سرورهای مانیتورینگ پاسخگوی مدیران شبکه هستند که سلامت شبکه را برای بررسی تهدیدات یا اشکالات در سیستم بررسی می کنند. و قبل از بروز اختلالی در سیستم، به مدیران اطلاع رسانی میکنند.