آیا تا به حال به توسعه یک پلتفرم بازار یادگیری الکترونیکی فکر کرده اید؟

شما برای ایجاد یک پلتفرم بازار آنلاین آموزش الکترونیکی 2 گزینه پیش رو دارید. یا باید همه چیز را از نو، خودتان بسازید. و یا میتوانید از پلتفرم های آماده استفاده کنید.

1.همه چیز را از ابتدا توسعه دهید:

بهترین پلتفرم‌های آموزش الکترونیک و تجارت الکترونیک منبع باز را مشاهده کنید و مانند آنها را بسازید و همه ادغام‌های لازم را انجام دهید.

اگر پهنای باند، زمان، منابع، مهارت و پول را در اختیار دارید، واضح است که این مورد انتخاب خوبی است. شما می توانید پلتفرمی ایجاد کنید که متمایز باشد. اما اگر این شرایط و امکانات لازم را ندارید و به دنبال یک شروع سریع هستید، شماره 2 گزینه مناسبی است.

اگر به گزینه شماره 2 نگاه می کنید، می توانید از اینجا ادامه دهید:

اگر به دنبال بهترین پلتفرم‌های OpenSource هستید، Moodle در صدر فهرست پلتفرم‌های OpenSource LMS و WooCommerce و Magento در سمت پلتفرم‌های تجارت الکترونیک OpenSource قرار دارند.

 بنابراین، با کنارهم آوردن این پلتفرم‌ها و اجرای ادغام‌های لازم، میتوانید بازار یادگیری الکترونیکی خود را سازماندهی کنید و یک آموزشگاه آنلاین بسازد..

تقسیم درآمد حاصل از فروش دوره های آنلاین

اگر شما مالک پلتفرم و بستر آموزشی باشید اما مالک محتوای آموزشی شخص دیگری باشد، هنگامی که الزامات فنی بازار یادگیری الکترونیکی مورد رضایت قرار گرفت، جنبه دیگری نمایان میشود که باید به آن توجه کنید.

و این جنبه نوظهور، در مورد تقسیم پرداخت ها بین مالک پلتفرم و مالک محتوا است.

این مورد می تواند هزینه ثابت یا درصد ثابت یا هر چیز دیگری باشد که در ابتدای کار بین شما و مالک محتوا معین میشود.
شما میتوانید به صورت "تسویه ماهانه" عمل کنید و درآمدها را  تقسیم کنید.
و یا به صورت "
پرداخت های تقسیم فوری" (هنگامی که کاربر پرداخت را انجام می دهد، پرداخت تقسیم می شود) تکلیف فروش هر دوره آنلاین را مشخص کنید.

اما در هر صورت باید توجه داشته باشید که همه موارد را از قبل بین خود و سایر سهامداران و همکارانتان مشخص و واضح کنید تا در طول مسیر به مشکل و اختلافی برخورد نکنید.

بیشتربدانید: تفاوت کلاس مجازی و پلتفرم آموزش آنلاین