ما در سال های اخیر بحث های زیادی درباره یادگیری الکترونیکی داشتیم. باید گفت که این شیوه آموزشی قبل از شروع همه گیری کرونا و قرنطینه، در کشورهای پیشرفته اجرا میشد اما برای برخی از کشورها که با تعطیلی مدارس مجبوربه پیوستن به آموزش و یادگیری از راه دور شدند، شیوه ای بسیار جدید و نو میباشد.  

سوالاتی در ذهن مربیان، دانش آموزان و حتی والدین وجود دارد که دغدغه آنها شده است:
آیا آموزش آنلاین جایگزین یادگیری سنتی می شود؟
آیا یادگیری مجازی بهتر از یادگیری سنتی است؟
یک دانشجوی آنلاین چگونه موفق باشد؟
و.....

آموزش های مرتبط: آموزش مجازی

در این مقاله، ما به دنبال پاسخ به برخی ازسوالات شما هستیم.

یادگیری الکترونیکی به چه معناست؟

بیایید با نگاهی به "یادگیری الکترونیکی به چه معناست" شروع کنیم. در واقع، آموزش الکترونیکی هر نوع آموزشی است که در رایانه، تبلت یا دستگاه تلفن همراه انجام می شود.

دریک سناریوی آموزش الکترونیکی، دانش آموز هرگز پا در کلاس های حضوری نمی گذارد. و دوره بصورت آنلاین در هرکجا که دانش آموز باشد و اینترنت داشته باشد برگزار می شود.

در سناریوی دیگر، یادگیری الکترونیکی می تواند در یک محیط کلاس تحت نظارت اتفاق بیفتد. به طور معمول، دانش آموزان در اتاق های کامپیوتر تحت نظارت می نشینند و در صورت نیاز می توانند از معلم سوالات خود را بپرسند. از آنجا که بین معلم و دانش آموز تعامل حضوری وجود دارد، این امر در دسته "یادگیری الکترونیکی همزمان" قرار می گیرد.

و اگر قسمتی از این روند آموزشی به صورت حضوری و قسمتی دیگر آن به صورت مجازی و غیر حضوری انجام شود، یادگیری ترکیبی گفته میشود.

وقتی در مورد آموزش الکترونیکی صحبت می کنید، مردم اغلب می خواهند بدانند که:

چه چیزی باعث موفقیت یک دانشجوی آنلاین می شود؟

پاسخ تا حدودی به توانایی دانش آموز برای یادگیری در این سبک و تا حدی به استراتژی های بکار رفته در تدریس، مربوط می شود.

آیا آموزش الکترونیکی جایگزین آموزش سنتی می شود؟

سوالی که واقعاً در ذهن همه ما وجود دارد این است:
"آیا آموزش الکترونیکی جایگزین یادگیری سنتی می شود؟" و به دنبال آن: "آیا یادگیری الکترونیکی بهتر از آموزش سنتی است؟"

برخی از مردم معتقدند که ما هنوز به کلاس درس سنتی نیاز داریم. در حالی که آنها میگویند هیچ اشکالی در هیچ یک از این دو روش آموزشی (حضوری و غیرحضوری) وجود ندارد،
آنها استدلال می کنند که محیط ارائه شده توسط یادگیری سنتی در کلاس درس (و آموزش سنتی) تجربیات جدیدی به دانش آموزان میدهد که همسالان خود را ببینند و از نزدیک باهم در ارتباط باشند.
اما دیدگاه مخالف میگوید: این همان چیزی است که مردم در مورد نوارهای کاست، ورق های وینیل، ماشین های تحریر، کاربراتورها، کتاب های با جلد سخت و هر گونه باقی مانده از دنیای آنالوگ می گفتند.

برخی استدلال می کنند که با توجه به ضرورت یادگیری الکترونیکی در فاصله گذاری اجتماعی و پیشرفت های جامعه بشری، همه باید پذیرای سبک های نوین در همه زمینه ها مخصوصا زمینه آموزش و پرورش باشیم.

مهم است که به خاطر بسپاریم: در حالی که دیدگاه های مختلفی درباره آموزش الکترونیکی و تولید محتوای مجازی وجود دارد،
اما به نظر می رسد که اجماع کلی یکپارچه تر باشد. به هر حال ما در زمان بحران هستیم و همکاری با هم بهتر از جنگیدن است.
در واقع به نظر می رسد اکثر مردم معتقدند که درس های آنلاین عالی هستند، و بهتر از عقب ماندن از تحصیل و ترک کار
میباشند.