LMS چیست؟

LMS یا سیستم مدیریت یادگیری آنلاین، بستری است با توانایی ردیابی و مدیریت پیشرفت دانش آموزان در طول دوره آنلاین. ال ام اس در واقع یک سایت مدیریت یادگیری میباشد که در اختیار مدارس- مراکز آموزشی- دانشگاه ها و... قرار میگیرد و آنها میتوانند با راه اندازی مدرسه مجازی خود، دقیقا مشابه برگزاری کلاس های حضوری، به تشکیل کلاس های متفاوت و تدریس و برگزاری کلاس های مجازی و آزمون آنلاین بپردازند.

پلتفرم Virtual Classroom به چه معناست؟

کلاس مجازی یک فضای آنلاین مشترک است که در آن مربی و شاگردان برای تعامل همزمان با یکدیگر همکاری می کنند. معمولاً آنها از طریق اشتراک گذاری صدا و تصویر از هرجایی که امکان اتصال به اینترنت و پیوستن به جلسه مجازی را داشته باشند، به تبادل اطلاعات و آموزش و یادگیری میپردازند.

ادغام کلاس درس مجازی با LMS چیست؟

سیستم عامل های کلاس درس مجازی با سیستم مدیریت یادگیری (LMS) قدرت همکاری مجازی را در زمان واقعی باز می کنند. ملاقات و همکاری مجازی بدون توجه به محدودیت های جغرافیایی، آموزش در کلاس درس، آموزش مشتریان و شرکای شما آسان می شود. با اتصال این دو سیستم به یکدیگر امکان ساخت مدرسه آنلاین- برگزاری آزمون های مجازی و نمره دادن- ارسال تکلیف توسط استاد و دریافت تکالیف از شاگردان- اضافه کردن دروس مختلف- ثبت نام و پرداخت آنلاین برای هر دوره- فروش دوره های مجازی و..... برقرار است.

چه کسانی از سیستم کلاس مجازی و lms میتوانند استفاده کنند؟

- موسسات دانشگاهی

- مشاغل شرکتی برای آموزش پرسنل و برگزاری دوره های کاری

- موسسات آموزشی

- سازمانهای دولتی

- مدارس

با انجام این ادغام چه قابلیت های در اختیار مراکز آموزشی قرار میگیرد؟

- تخته سفید تعاملی

- اتاق های برک آوت

- یادداشت های مشترک و خصوصی

- آزمون آنلاین

-حاشیه نویسی روی صفحه و زیرنویس برای ویدئو ها و صداها

- اتاق گفتگوی مشترک و اتاقهای خصوصی

- ضبط زنده

- نظرسنجی های آنلاین

- اشتراک گذاری وب کم

- اشتراک گذاری صفحه نمایش

- فروش دوره های آنلاین

- یکپارچگی مسیر ثبت نام در کلاس ها و پیوستن به جلسه

- نمره دهی سریع بعد از هر آزمون

کدام یک از بستر های کلاس مجازی قابلیت اتصال به lms  مودل را دارند؟

هر دو بستر محبوب و کاربرپسند بیگ بلوباتن و ادوب کانکت، قابلیت اتصال به سیستم مدیریت یادگیری مودل را دارند و تمامی امکاناتی که ذکر شد را در اختیار کاربران قرار میدهند.

منبع: وبلاگ تهران سرور