تهران سرور

سرور مجازی و کلاس مجازی

۳ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

چطور از سامانه LMS خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم؟

سیستم مدیریت یادگیری مودل سامانه ای است که به صورت وب اپلیکیشن عرضه می شود و باعث می شود شما بتوانید فعالیت های آموزشی خود را به بهترین شکل ممکن کنترل کنید. با وجود این که سامانه LMS مودل می تواند در در بخش آموزش شما تحولات شگرفی ایجاد کند، شما با رعایت و توجه به نکاتی مهم اما آسان می توانید روند آن را بهبود بخشید و بازدهی آن را به بالاترین حد ممکن برسانید. در این مقاله قصد داریم تا با ارائه راهکارهایی عملکرد LMS خود را بهبود بخشیم. پس با تهران سرور همراه باشید.

۱- با بروزرسانی مداوم عملکرد را بهبود بخشید

استفاده از آخرین نسخه از برنامه ها همیشه بهترین گزینه است. توسعه دهندگان در نسخه های جدید خود معمولا امکانات جدیدی به برنامه اضافه می کنند و مشکلات و باگ های نسخه های پیشین را نیز به خوبی رفع می کنند. این کار باعث می شود عملکرد سیستم به شدت بهبود می یابد. پیشنهاد ما این است برای داشتن تجربه ای دلنشین در استفاده از LMS ها حتما پیگیر بروزرسانی ها باشید.

۲- ارتباط با شبکه های اجتماعی

سئو کردن LMS ها معمولا کار دشواری است چرا که بستر مناسبی برای این کار ندارند. این روزها شبکه های اجتماعی اهمیت و محبوبیت زیادی دارند و می توانند در آشنایی و همچنین بهبود سئو و شناساندن شبکه شما به دیگران کمک کنید. همچنین به اشتراک گذاری دوره های یادگیری مجازی در انجمن ها یا سایر بستر های اینترنتی موجب می شود آگاهی فراگیران بیشتر شود.

۳- ریسپانسیو بودن

این روزها استفاده از ابزارهای همراه مانند گوشی هوشمند و تبلت ها بسیار افزایش پیدا کرده است و همین باعث شده تا وب گردی و فعالیت های تحت وب از طریق این ابزارها نیز افزایش یابد. به همین دلیل باید از سیستم مدیریت یادگیری استفاده کنید که قابلیت ریسپانسیو شدن داشته باشد. در حقیقت باید این LMS باید در تمام صفحه نمایش های مختلف قابل نمایش باشد.

۴- قابلیت پیام رسانی

پیام رسان ها این روزها از محبوبیت به شدت زیادی برخوردارند به حدی که دیگر اندک کسی است که از پیام رسان موبایل خودش در شبکه SMS استفاده کند. همین مسئله را باید در کلاس های برگزار شده در سامانه آموزشی مودل نیز رعایت کرد چرا که به شما کمک می کند تعامل به شدت افزایش پیدا کند. مودل
این امکان یعنی چت داخلی را برای شما در دسترس قرار می دهد و شما می توانید در هر شرایطی که باشید از این قابلیت استفاده کنید.

۵- مودل را به کلاس مجازی ادوب کانکت متصل کنید

یکی از قابلیت های فوق العاده ای که سیستم مدیریت یادگیری مودل در اختیار کاربران خود قرار می دهد این است که شما می توانید کلاس های مجازی مختلف از جمله کلاس مجازی ادوب کانکت را به سادگی به آن متصل کنید. این کار به شما کمک می کند که یک سامانه یکپارچه داشته باشید و به نوعی برای خود یک مدرسه آنلاین تمام عیار با امکانات فوق العاده داشته باشید.

جمع بندی

با رعایت و دقت در همین نکات می توانید از LMS خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. مودل امکانات فوق العاده ای را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. تهران سرور ارائه دهنده با کیفیت ترین مودل در ایران آماده همکاری با دانشگاه های سراسر کشور می باشد. اگر قصد خرید LMS مودل را دارید کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره پلان مورد نظر خود را تهیه کنید.

۳۰ خرداد ۰۰ ، ۱۰:۵۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرنوش محمدی

ادوب کانکت چه میزان از پهنای باند شما را مصرف می کند؟

ادوب کانکت از بهترین پلتفرم های کلاس مجازی در دنیا به حساب می آید که کاربران زیادی برای برگزاری جلسات آنلاین خود ترجیح می دهند از آن استفاده کنند. دلیل محبوبیت این نرم افزار نیز امکانات بسیاری است که در اختیار کاربران خود قرار می دهد. یکی از مسائلی که در هنگام راه اندازی ادوب کانکت پیش
می آید این است که این پلتفرم چه میزان از پهنای باند ما را مصرف می کند و اصولا باید چه پهنای باندی را برای آن در نظر بگیریم؟ در این مقاله قصد داریم تا راهنمایی لازم در این خصوص را به شما ارائه دهیم تا به سادگی بتوانید کلاس مجازی خود را راه اندازی کنید. با تهران سرور همراه باشید.

کیفیت تماس تصویری و صفحه نمایش اشتراک گذاری شده

یکی از مسائلی که ارتباط مستقیمی با پهنای باند دارد بحث کیفیتی است که به کاربر ارائه می شود و این مسئله در کیفیت تماس تصویری و همچنین اشتراک گذاری صفحه نمایش اهمیت بسیار زیادی دارد. برای تعیین میزان کیفیتی که قصد دارید به کاربران ارائه دهید تا پهنای باند خود را نیز کنترل کنید باید از روش زیر برای کم یا زیاد کردن این مقدار استفاده نمایید.

ابتدا از منوی بالا گزینه Meeting را انتخاب کنید و پس از آن بر روی Preferences بروید. سپس گزینه Video را انتخاب کنید تا امکانی برای تعیین کیفیت متناسب با پهنای باند شما نمایان شود. نواری که وجود دارد، نمایانگر کیفیت تصویر ارائه شده است که HD بالاترین و Low پایین ترین کیفیت می باشد. هرچه کیفیت تصویر بالاتر باشد، پهنای باند مصرفی نیز بیشتر خواهد شد.

این مورد برای تعیین کیفیت صفحه نمایشی که در کلاس به اشتراک گذاشته می شود نیز وجود دارد. به همین منظور از منوی بالا گزینه Meeting را انتخاب کنید و از منوی باز شده بر Preferences بروید. پس از آن Screen را انتخاب کنید تا پنل زیر برای شما نمایان شود. در اینجا هم نواری وجود دارد که High بالاترین و Low پایین ترین کیفیت می باشد. در اینجا نیز انتخاب کیفیت بهتر، پهنای باند مصرفی را بیشتر خواهد کرد.

تخمین میزان پهنای باند توسط کارشناسان ادوب کانکت با کیفیت پایین

کارشناسان شرکت ادوب با بررسی های لازم از دو قابلیت مذکور توسط وایرشارک، میزان پهنای باند مصرفی را تخمین زده اند. بنا بر گفته های فرانک دیرینزو اگر کیفیت پاد Video Camera را در پایین ترین میزان ممکن قرار دهیم، پهنای باند مصرفی بین ۴۰ تا ۵۱ کیلیوبایت بر ثانیه بوده است. ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که میزان پهنای باند مورد نیاز کاربران همیشه کم تر است.

تخمین میزان پهنای باند توسط کارشناسان ادوب کانکت با کیفیت بالا

حالا اگر کیفیت پاد Video Camera را افزایش دهیم و میزان آن را متوسط قرار دهیم، پهنای باند مصرفی برای کاربران بین ۱۰۰ تا ۱۴۰ کیلوبایت بر ثانیه خواهد بود. در حالت High Quality نیز مصرف پهنای باند کاربران و سرور بین ۳۰۰ تا ۴۵۰ کیلوبیت بر ثانیه می باشد. در صورت فعال سازی کیفیت تصویر HD نیز مصرف پهنای باند کاربران و سرور بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلوبیت بر ثانیه خواهد بود.

افزایش تعداد تصاویر همزمان در جلسه = افزایش پهنای باند

مسئله دیگری که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و کاربران زیادی در این خصوص سوال پرسیده بودند این است که اگر تعداد تصاویر همزمان در جلسه آنلاین افزایش پیدا کند، میزان پهنای باند مصرفی نیز افزایش پیدا می کند؟ در جواب باید بگوییم بله! در حقیقت حتی اگر ویژگی هایی مانند چت و یا اشتراک صفحه نمایش را غیرفعال کنید اگر قصد داشته باشید تا چند تصویر را حتی در پایین ترین کیفیت به اشتراک بگذارید نیازمند پهنای باند مناسب هستید چرا که تصویر هرکسی باید از سمت خودش به کلاس ارسال شود.

جمع بندی

با رعایت این نکات می توانید میزان پهنای بند مورد نیاز خود را تخمین بزنید تا برگزاری کلاس ادوب کانکت به خوبی امکان پذیر باشد. اگر قصد خرید کلاس مجازی ادوب کانکت را دارید می توانید با کارشناسان تهران سرور تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره پلان مورد نظر خود را با توجه به شرایط و نیاز خود سفارش دهید و در کوتاه ترین زمان ممکن آن را تحویل بگیرید.

۳۰ خرداد ۰۰ ، ۱۰:۲۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرنوش محمدی

چرا باید کلاس مجازی بیگ بلو باتن را انتخاب کنیم؟

از زمان شیوع کرونا که کلاس های مجازی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفتند، نام نرم افزارهای مختلفی برای برگزاری جلسات به صورت آنلاین به گوشمان خورده است. سامانه های نوپایی که سابقه چندانی در این زمینه نداشتند و تنها قصد داشتند تهدید کرونا را به فرصتی برای خود تبدیل کنند. با این حال دیری نپایید که پلتفرم های قدرتمند بازار کلاس مجازی را در اختیار خود گرفتند که ناشی از امکانات برتر و همچنین تجربه تیم های برنامه نویسی آن ها بوده است. نرم افزارهایی مانند بیگ بلو باتن و یا ادوب کانکت از این دست سامانه ها بودند که توانستد اعتماد کاربران را به خود جلب کنند. حال در این مقاله قصد داریم برخی از مزایای کلاس مجازی بیگ بلو باتن را به شما معرفی کنیم و بگوییم چرا باید این پلتفرم را انتخاب کنیم. پس با تهران سرور همراه باشید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

بیگ بلو باتن چیست؟

بهتر است قبل از آن که به سراغ دلایل انتخاب بیگ بلو باتن برویم، کمی درباره این نرم افزار صحبت کنیم تا اطلاعاتی به صورت کلی به شما ارائه دهیم. در حقیقت BBB یا همان BigBlueButton یک پلتفرم برگزاری کلاس و جلسات به صورت آنلاین است که امکانات بسیار خوبی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. با استفاده از این نرم افزار به راحتی قادر خواهید تا کلاس های خود را از طریق اینترنت و به صورت راه دور برگزار کنید و در مبارزه با ویروس کرونا در خط مقدم باشید! این سامانه یکی از جامع ترین و پر سرعت ترین سامانه های کلاس مجازی در دنیا به حساب می آید که محیط کاربر پسندش تاثیر به سزایی در کسب
این میزان از محبوبیت را داشته است. بهتر است به سراغ جواب سوال اصلیمان یعنی «چرا باید کلاس مجازی بیگ بلو باتن را انتخاب کنیم؟» برویم.

بیگ بلو باتن یک سیستم با سابقه است

شاید گمان کنید این دلیل چندان اهمیتی ندارد و نباید در این لیست آن هم شماره اول قرار بگیرد! اما باید گفت این تصور کاملا اشتباه است. هرچه در کاری تجربه بیشتری داشته باشیم قطعا آن را بهتر انجام می دهیم و باگ و مشکلات گذشته را رفع خواهیم کرد. همچنین با بهبود آن ها و انتشار نسخه های جدیدتر می توان امکانات بیشتری را به آن اضافه کرد. بیگ بلو باتن این مسیر را طی کرده است و از سال ۲۰۰۹ تا به امروز در حال کسب تجربه و بهبود نرم افزار خود می باشد. در طی این سال ها مشکلات این نرم افزار رفع شده و امکانات بی نظیری به آن اضافه شده است.

بیگ بلو باتن نرم افزاری متن باز است

عموما نرم افزار هایی که برای برگزاری کلاس های مجازی وجود دارند، متن بسته هستند و اعمال برخی تغییرات جزئی هم در آن ها امکان پذیر نیست. اما بیگ بلو باتن کاملا متن باز است و به شما این امکان را می دهد که تغییرات کوچک و بزرگی در آن اعمال کنید و به نوعی نسخه ای مختص به خود را ارائه
دهید. این ویژگی همچنین باعث شده توسعه دهندگان در سراسر دنیا باعث پیشرفت های چشمگیر این نرم افزار بشوند.

قابلیت های فراوانی دارد

یکی از نیازهای کلاس های مجازی، امکانات و قابلیت های گوناگون است تا محیط تحصیل هرچه بیشتر به محیط فیزیکی و کلاس حضوری شبیه شود. بیگ بلو باتن از امکانات بی نظیری مانند تخته وایت برد، اشتراک گذاری انواع فایل، پشتیبانی از وب کم، سرعت بی نظیر، محیط کاربری آسان، پشتیبانی از زبان های زنده دنیا و… بهره می برد. همین موارد باعث می شوند تا این سامانه یک انتخاب مناسب برای برگزاری کلاس ها به شمار بیاید.

جمع بندی

همانطور که گفتیم این نرم افزار به شدت مقرون به صرفه است و با امکاناتی که در اختیار شما قرار می دهد یکی از بهترین انتخاب ها برای برگزاری کلاس ها از راه دور می باشد. اگر قصد خرید کلاس مجازی بیگ بلو باتن را دارید، کافی است با کارشناسان کلاس مجازی تهران سرور تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان پلن مورد نظر خود را خریداری کنید. همچنین اگر سرویس خود را از تهران سرور خریداری کرده اید به منظور پرسش و یا دریافت پشتیبانی می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

۳۰ خرداد ۰۰ ، ۱۰:۱۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرنوش محمدی