تهران سرور

سرور مجازی و کلاس مجازی

۲ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

مقایسه نرم افزارهای مدیریت پایگاه داده Mysql و Postgresql

یک پایگاه داده مجموعه ایی از اطلاعات است که ساختار آن به گونه ایست که مدیریت و به روز رسانی آن آسان باشد نرم افزارهایی مانند mariaDB ، mongoDB ،Postgresql ، mysql ، بای مدیریت بهتر و آسانتر این اطلاعات ساخته شده که روش نصب این نرم افزر ها در مقاله ها ی قلی آموزش دادیم

این گونه نرم افزارها با نام اختصاری DBMS به معنی سیستم های مدیریت پایگاه داده شناخته می شوند. در ادامه دو مورد از محبوب ترین نرم افزارهای این دسته یعنی Postgresql و mysql را با هم بررسی می کنیم. 

بررسی بررسی نرم افزار mysql 

mysql یکی از معروف ترین سستم های مدیریت پایه رابطه ایی یا به اختصار RDMS می باشد که به صورت متن باز توسعه داده شده است 

اطلاعات موجود در این نرم افزار در یم سری جدول ذخیره می شود که باعث سهولت در ایجاد اطلاعات ، خواندن آنها ، به روز رسانی کردن اطلاعات و حذف نمودن آنها می شود

ویژگی نرم افزار mysql چیست؟

  • سرعت بالا 
  • سهولت در استفاده 
  • پایداری بالا و قابلیت اطمینان 
  • قابل استفاده رای نرم افزارهای کوچک و بزرگ
  • مقیاس پذیری بالا

بررسی نرم افزار Postgresql 

Postgresql نیز نرم افزار پرقدرت در زمینه ی مدیریت پایگاه داده می باشد که مانند mysql متن باز بوده و به دلیل پایداری بالا ، عملکرد خوبی را با کمترین نیاز برای تعمیر و نگهداری ارائه میدهد

ویژگی های Postgresql چیست؟

  • پشتیبانی زبانها ی متوع 
  • قابلیت های امنیتی فوق العاده عالی 
  • پایدار ی بسیار بالا 
  • عدم نیاز به تعمیر و نگهداری 
  • عدم افت سرعا هنگام کار با نرم افزار ها و پروژه های بسیار بزرگ 
  • قابلیت برچسب گذاری جغرافیایی

تا اینجا سعی کردیم شما را با ویژگی های کلی این دو نرم افزار آشنا کنیم 

با اینکه این دو نرم افزار تفاوتهایی با هم دارند اما هر دوی این نرم افزار ها جزء بهترین و معرف ترین سیستم مدیریت پایگاه داده می باشد

بسیار از سایت های معروف مانند فیسبک و یوتویب نیز از این نرم افزار ها برای ذخیره ی اطلاعات استفاده می کنند 

حتی پلتفرم های آموزش آنلاین نیز برای ذخیره سازی اطلاعاتی مانند نام کاربران و کلاس ها از نرم افزار های مدیریت پایگاه داده بهره میبرند 

به عنوان مثال پلتفرم ادوب کانکت برای ذخیره ی اطلاعات کلاس هایش از نرم افزار mysql استفاده میکند. 

اما بیگ بلو باتن از پایگاه mongoDB بهره میبرد.

در نهایت هدف همه ی این نرم افزارها، مدیریت اطلاعات سایتها و برنامه ها می باشد. 

و انتخاب اینکه شما کدام یک را برای پروژه هایتان انتخاب نمایید، به بزرگ و کوچک بودن پروژه در دانش شما از نحوه ی کار کردن نرم افزار بستگی دارد.

۲۳ فروردين ۰۱ ، ۱۰:۴۲ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
فرنوش محمدی

زندگی قبل و بعد از ویروس کرونا

وجود ویروس کرونا در جهان زندگی را به دو بخش مختلف تبدیل کرده است. این ویروس و شرایط فعلی که در آن هستیم می تواند پیامدهای خوب یا حتی مخربی داشته باشد. که در این مقاله می خواهیم به برخی از این پیامدهای خوب و بد و زنگی قبل و بعد ویروس کرونا بپردازیم.

زندگی با کرونا و مزایای آن

از جمله پیامدهای خوب زندگی با کرونا این است که انسان ها با تکنولوژی بیشتر خو گرفتند و افرادی که در مقابل به روز شدن و یادگیری تکنولوژی مقاومت می کردند، حالا توان مقابله ندارند و مجبورند با این پیشرفت ها هم گام شوند. مانند کار با سیستم های کلاس مجازی و یا خرید از طریق سایت های فروشگاهی و سیستم آنلاین شدن کسب و کارها.

کرونا هر چند باعث تعطیلی بسیاری از مدارس و مراکز شد و با اینترنت ها و زیر ساخت های ضعیف، بسیاری از شاگردان و معلمان اذیت شدند، اما اگر با دید مثبت به این مورد نگاه کنیم، آموزش مجازی باعث شد که دانش آموزان و دانشجویانی که توان شرکت کردن در کلاس ها را ندارند، به دلیل مشکلات مالی یا دور بودن محل زندگی، اشتغال و...  به راحتی بتوانند به صورت مجازی در کلاس ها حضور پیدا کنند و حتی در صورت غیبت نیز کلاس های ضبط شده را در اختیار داشته باشند.

یکی دیگر از مزیت های این دوران، آگاه ترشدن تمامی مردم جهان نسبت به بهداشت فردی وعمومی است. و یکسری آداب و رسوم های اشتباه نیز از بین رفت.

اعتماد مردم به خرید از طریق سایت ها و فضای مجازی یکی دیگر از تحولات مثبت دوران کرونا می باشد. این مورد باعث شد تا کسانی که از طریق سایت ها و فضای مجازی خرید-فروش میکنند، راحت تر کالای خود را بفروشند و یا کالای خاصی را بخرند.
در این مورد به صورت مفصل در مقاله (فروش و درآمد بالا از طریق سایت) صحبت کردیم.

زندگی بدون کرونا و خسارات به جا مانده

اما از معایب و خسارت های کرونا پیش ازهمه می توان به این مورد اشاره کرد که این بیماری ویروسی و همه گیر جان خیلی از عزیزانمان را گرفت. و خیلی از بیمارانی که بعد از ابتلا خوب شدند، همچنان مشکلات ریوی، سردرد و... دارند.

یکی دیگر از خسارات آن این است که تعداد زیادی از دانش آموزان و دانشجویان به دلیل نداشتن امکانات از جمله گوشی همراه و یا لپ تاپ و تبلت، موفق به شرکت در برخی از کلاس ها نشدند و یا نتوانستند ارتباط لازم را با معلم برقرار کنند.

مشکلات اقتصادی یکی دیگر از معایب کرونا میباشد. تعداد کثیری از افراد پس از ورود این ویروس به جهان کارشان را از دست دادند یا ورشکست شدند و دیگر نتوانستند شرایط به وجود آمده را جبران کنند.

شما هم برایمان از تجربیات خود در دوران کرونا بگویید و شغلتان را به همه معرفی کنید.

۰۴ فروردين ۰۱ ، ۰۹:۲۲ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
فرنوش محمدی