تهران سرور

سرور مجازی و کلاس مجازی

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

چرا به LMS نیاز داریم؟

در جهان مدرن امروز که درگیر با ویروس عجیب کروناست، بیش از پیش واژه‌هایی مانند آموزش مجازی، کلاس آنلاین و یا LMS به گوشمان می‌خورد. اما LMS چیست و چرا به LMS نیاز داریم؟

LMS چیست؟

به بیان کلی LMS یا سیستم مدیریت یادگیری (learning management system) یک سامانه آموزش از راه دور و آنلاین است که به منظور مدیریت همه جانبه دوره‌های مجازی و توزیع محتوای الکترونیک میان دانش‌آموزان و دانشجویان طراحی شده است. در حقیقت می‌توان گفت که پایه و اساس بسیاری از فعالیت‌های آموزش مجازی LMS است.

موارد کاربرد LMS

همانطور که از نام LMS پیداست، کاربرد آن در راستای آموزش‌های مجازی و آنلاین است. به عنوان مثال دانشگاه‌ها و مدارس از علاقه‌مندان به استفاده از این سیستم هستند و حتی بسیاری از سازمان‌ها و ادارات برای بخش‌های آموزشی خود دست به دامان LMS ها می‌شوند.

چرا به LMS نیاز داریم؟

بدون شک همیشه برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت حضوری و فیزیکی امکان پذیر نمی‌باشد، چرا که هزاران اتفاق بزرگ و کوچک می‌توانند از این مهم جلوگیری کنند. به عنوان مثال سال 2020 میلادی که دنیا درگیر کرونا است، امکان حضور در کلاس‌های درس سخت و حتی غیرممکن شده است. با این وجود آموزش ادامه دارد چرا که موسسات آموزشی با استفاده از LMS ها همچنان به ارائه خدمات آموزشی ادامه می‌دهند. به غیر از اتفاقات غیرمتقربه که باعث متوقف شدن مقطعی آموزش حضوری می‌شوند، از LMS ها می‌توان به عنوان مکملی در کنار آموزش سنتی نیز استفاده کرد. همین دلایل ریز و درشت نیاز بیش از اندازه محیط‌های آموزشی به LMS را نسبت به گذشته نشان می‌دهند.

حال که با تعریف، ویژگی‌ها و موارد استفاده این سیستم آموزشی آشنا شدید اگر قصد خرید LMS را دارید، شرکت تهران سرور ارائه دهنده آموزش‌های مجازی و LMS در بستر AdobeConnect و BigBlueButton با برخورداری از تیم پشتیبانی حرفه‌ای و استفاده از تکنولوژی روز مجازی سازی، می‌تواند انتخابی حرفه‌ای و مقرون به صرفه برای شما باشد.

 

۲۶ شهریور ۹۹ ، ۱۲:۲۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرنوش محمدی

مزایا و معایب کلاس مجازی

مزایا و معایب کلاس مجازی

به طور سنتی ، مدرسه مکانی بوده است که فراگیران و معلمان با هدف القاء دانش ، هر روز با یکدیگر ملاقات می کنند. با این حال ، با پیشرفت فن آوری های رایانه ای در اوایل دهه 1990 ، محصولات و راه حل های بسیاری برای بهره برداری کامل از اینترنت ایجاد شده است. از آن زمان ، محیط های یادگیری مجازی برای حمایت از فعالیت های آموزش و یادگیری از طریق اینترنت پدید آمده اند. این روزها ما چیزی به نام کلاس مجازی داریم؟

کلاس مجازی چیست؟

یک کلاس مجازی معمولاً یک سیستم یادگیری آنلاین است که هم کارآموزان و هم معلمان دقیقاً مانند کلاس واقعی اما از مکانهای مختلف جغرافیایی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. این سیستم شامل کلیه ابزارهای اساسی مورد نیاز برای اجرای مؤثر کلاس است. ارتباط بین شرکت کنندگان می تواند از طرق مختلف مانند گفتگوی متنی ، فیلم زنده ، صدا زنده و.... حاصل شود. در میان ابزارهای اساسی تخته سفید ، که فوق العاده شبیه به تخته سیاه است که در یک کلاس واقعی یافت می شود. به طور کلی ، کاربردهای زیادی وجود دارد که از این نوع یادگیری پشتیبانی می کند و تمام ابزارهای اساسی مورد نیاز را ارائه می دهد.

گفته می شود ، مؤسسات یادگیری که ممکن است در حال دنبال کردن این روند باشند ، ممکن است بخواهند برخی از مزایا و معایب کلاس مجازی را بررسی کنند. بیایید با فواید کلاس مجازی شروع کنیم:

مزایای کلاس مجازی

1. افزایش راحتی

غیرقابل انکار است که کلاس مجازی محدودیت زمان و مکان را حذف کرد ، یک چالش مشترک در یک کلاس سنتی. با بالا بردن این محدودیت ها ، فراگیران این امکان را دارند که در هر زمان و هر مکان ، تحصیلات را به اتمام برسانند. کارآموزان همچنین این آزادی را دارند که با موضوعات دیگری در کلاس شرکت کنند ، تکالیف را انجام دهند ، محتوای کلاس را جذب کنند و...

2. مدیریت زمان موثر

یادگیری آنلاین ، محیط ایده برای بزرگسالان در کلاس کار فراهم می کند تا بین کار ، خانواده و تقاضای بازگشت به مدرسه تعادل برقرار شود. اگر شما چنین فردی هستید ، به یک کلاس درس نیاز خواهید داشت که به شما کمک می کند تا وقت خود را به طور مؤثر مدیریت کنید و کلاس مجازی به آن می رسد. حضور در کلاس های مجازی با راحتی اتاق نشیمن شما ساعت های زیادی را صرف می کند که در غیر این صورت می تواند برای رفت و آمد در کلاس ها و بازگشت به کلاس ها در یک دانشگاه استفاده شود.

3. مهارت های دیجیتالی شفاف

یکی دیگر از مزایای کلاس مجازی که به نظر بسیاری از افراد بسیار جالب توجه است ، قوی کردن مهارت های دیجیتالی شخص است. در حالی که مهارت و دانش خود را در حوزه تحصیلی خود افزایش می دهید ، در عین حال مهارت های دیجیتالی خود را بر روی برخی از پیچیده ترین راه حل های یادگیری آنلاین قوی می کنید..

4. مقرون به صرفه

یکی دیگر از مزایای کلاس مجازی از دیدگاه مقرون به صرفه بودن است. هزینه مورد نیاز برای راه‌اندازی یک کلاس مدیریت سیستم یادگیری از راه دور با هزینه ساخت یا گسترش کلاسهای واقعی برای جذب دانش آموزان اضافی ، بسیار مناسب است. این پس انداز به طور معمول می تواند به زبان آموزان منتقل شود ، جایی که آنها میتوانند مبلغ کمتری به مدارس بپردازند.

5- بازخورد فوری در امتحانات و آزمونها

دریافت بازخورد فوری در امتحانات و آزمونها یکی دیگر از مزیت های مهم کلاس مجازی است. اگر در یک برنامه آنلاین ثبت نام کرده اید ، لازم نیست برای دریافت نمرات خود روزها یا هفته ها صبر کنید. معمولاً به محض تمام شدن نظر سنجی ،امتحانات ، تکالیف یا تست های انجام شده، یادگیرنده بصورت آنلاین نمره می گیرد. این به ردیابی پیشرفت دانش آموز کمک می کند و نشانگر مناطق ضعیف برای پیشرفت است.

مضرات کلاس مجازی

  1. نیاز به آموزش اضافی

یکی از مضرات کلاس مجازی این واقعیت است که برخی از مربیان و دانش آموزان با استفاده از ابزارهای آموزش الکترونیکی دیجیتال اطمینان ندارند. برخی از مربیان در دستیابی و به کارگیری این فناوری با چالش هایی روبرو هستند و اکثر آنها مشکلات فنی را گزارش می کنند. علاوه بر این ، برخی از معلمان آنلاین مشکلی در تهیه مواد مطالعه در قالب نرم دارند. همه اینها و موارد بسیار دیگر ممکن است نیاز به پشتیبانی بیشتری داشته باشند تا از کار در بیایند.

2. چالش های زیرساختی

چالش های مربوط به زیرساخت ها یکی از اصلی ترین معایب یک کلاس مجازی محسوب می شود. اتخاذ اولیه این فناوری نیاز به زیرساخت گسترده و خوب شبکه دارد. اگرچه این روزها راه حل های بسیار مقرون به صرفه ای داریم ، هزینه نصب چنین زیرساخت هایی بسیار بالاست و ممکن است برخی از موسسات از عهده آن برآیند.که بهترین کار برای رفع این مشکل خرید کلاس مجازی از ارائه دهندگان به نام این زمینه میباشد.

۱۰ شهریور ۹۹ ، ۱۴:۱۲ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
فرنوش محمدی