در جهان مدرن امروز که درگیر با ویروس عجیب کروناست، بیش از پیش واژه‌هایی مانند آموزش مجازی، کلاس آنلاین و یا LMS به گوشمان می‌خورد. اما LMS چیست و چرا به LMS نیاز داریم؟

LMS چیست؟

به بیان کلی LMS یا سیستم مدیریت یادگیری (learning management system) یک سامانه آموزش از راه دور و آنلاین است که به منظور مدیریت همه جانبه دوره‌های مجازی و توزیع محتوای الکترونیک میان دانش‌آموزان و دانشجویان طراحی شده است. در حقیقت می‌توان گفت که پایه و اساس بسیاری از فعالیت‌های آموزش مجازی LMS است.

موارد کاربرد LMS

همانطور که از نام LMS پیداست، کاربرد آن در راستای آموزش‌های مجازی و آنلاین است. به عنوان مثال دانشگاه‌ها و مدارس از علاقه‌مندان به استفاده از این سیستم هستند و حتی بسیاری از سازمان‌ها و ادارات برای بخش‌های آموزشی خود دست به دامان LMS ها می‌شوند.

چرا به LMS نیاز داریم؟

بدون شک همیشه برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت حضوری و فیزیکی امکان پذیر نمی‌باشد، چرا که هزاران اتفاق بزرگ و کوچک می‌توانند از این مهم جلوگیری کنند. به عنوان مثال سال 2020 میلادی که دنیا درگیر کرونا است، امکان حضور در کلاس‌های درس سخت و حتی غیرممکن شده است. با این وجود آموزش ادامه دارد چرا که موسسات آموزشی با استفاده از LMS ها همچنان به ارائه خدمات آموزشی ادامه می‌دهند. به غیر از اتفاقات غیرمتقربه که باعث متوقف شدن مقطعی آموزش حضوری می‌شوند، از LMS ها می‌توان به عنوان مکملی در کنار آموزش سنتی نیز استفاده کرد. همین دلایل ریز و درشت نیاز بیش از اندازه محیط‌های آموزشی به LMS را نسبت به گذشته نشان می‌دهند.

حال که با تعریف، ویژگی‌ها و موارد استفاده این سیستم آموزشی آشنا شدید اگر قصد خرید LMS را دارید، شرکت تهران سرور ارائه دهنده آموزش‌های مجازی و LMS در بستر AdobeConnect و BigBlueButton با برخورداری از تیم پشتیبانی حرفه‌ای و استفاده از تکنولوژی روز مجازی سازی، می‌تواند انتخابی حرفه‌ای و مقرون به صرفه برای شما باشد.