تهران سرور

سرور مجازی و کلاس مجازی

۲ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

12 نکته برای راه اندازی و طراحی یک وب سایت تجاری موثر

با وجود این رقابت های آنلاین، داشتن یک وب سایت کافی نیست. این 12 نکته به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید وب‌سایت خود را برای بالا آمدن درنتیجه جستجوی کاربران گوگل بهینه کنید.

قبل از هر نکته ای ابتدا بهترین روش‌های طراحی سایت را در ساختار وب‌سایت خود دنبال کنید، مانند پاسخگو بودن آن برای تلفن همراه، پیمایش آسان در صفحات و سازماندهی منظم با فضای سفید فراوان، محتوای مشتری محور، به روز رسانی های دوره ای و...  تا مطمئن شوید که اطلاعات دقیق و  بدون خطا هستند.
و در نهایت با یک دامنه سفارشی و بهینه سازی خوب (SEO)، وب سایت خود را کاربرپسند و جذاب کنید.

این مقاله برای صاحبان مشاغلی است که می خواهند اثربخشی وب سایت خود را برای اطلاع رسانی و فروش آنلاین به خریداران به حداکثر برسانند.

این روزها، حضور آنلاین برای هر کسب و کاری حیاتی است، حتی برای فروشگاه های آجر و ملات که تجارت الکترونیکی انجام نمی دهند.
ایجاد یک وب سایت به خصوص با ابزارهای ایجاد وب سایت دشوار نیست. اما یادتان باشد هر نرم افزاری که انتخاب می کنید، این اصول طراحی را در نظر بگیرید:

1. سایت خود را برای موبایل ریسپانسیو کنید.

پاسخ گویی موبایل برای موثر بودن یک وب سایت حیاتی است. بزرگسالان هر روز بیش از پنج ساعت را با تلفن همراه خود می گذرانند، و بیش از یک سوم تمام خریدهای خود را به صورت آنلاین از طریق دستگاه تلفن همراه انجام می دهند. نیازی به گفتن نیست که وب سایت کسب و کار شما باید تجربه کاربری مثبتی را با موبایل ارائه دهد.

اگر مشتریان بالقوه وارد سایت شما شوند اما خواندن یا پیمایش در یک دستگاه تلفن همراه برایشان مشکل باشد، ممکن است به سادگی سایتتان را ترک کنند و به سایت رقیب بروند. علاوه بر این، تجربه منفی کاربر تلفن همراه در وب سایت شما، در رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر می گذارد و یافتن آن را برای کاربران از طریق جستجوی Google دشوارتر می کند.

2. پیدا کردن آن را آسان کنید.

شما نیاز به یک نام دامنه دارید که یا با نام شرکت شما مطابقت داشته باشد یا به نوعی تجارت شما را توصیف کند. حتی می توانید چندین دامنه داشته باشید که به وب سایت اشاره می کنند. این به معنای ترکیب بهترین شیوه های فنی سئو، تحقیق کلمات کلیدی، بازاریابی محتوا و کمپین های تبلیغاتی پولی برای هدایت ترافیک به وب سایت شما است.

3. اطلاعات تماس خود را در بالای صفحه قرار دهید.

اگر کسب و کار شما طوری است که افراد با شما یا تیم فروشتان تماس میگیرند، این اطلاعات را در جایی قرار دهید که بتوانند به راحتی آن را پیدا کنند.
اگر از رسانه های اجتماعی برای ارتباط با مشتریان استفاده می کنید، پیوندهای اجتماعی خود را در سربرگ یا فوتر وب سایت قرار دهید.

4. مسیریابی را آسان کنید.

منوی پیمایش بالای صفحه خود را به پنج برگه با برچسب مشخص، با صفحات مرتبط در زیر آنها محدود کنید. شما همچنین باید راهی روشن برای بازگشت به صفحه اصلی، بدون توجه به اینکه کاربران کجا هستند، ارائه دهید. اغلب اوقات، نتیجه جستجوی گوگل ممکن است کاربر را به صفحه‌ای به غیر از صفحه اصلی در وب‌سایت شما ببرد.

5. صفحات را بیش از حد شلوغ نگه ندارید.

اگر یک سایت اطلاعات بیش از حد داشته باشد، ذهن را بیش از حد پرمی کند و باعث می شود که نتواند اطلاعات جدید را حفظ کند. مطمئن شوید که از تعادل خوبی بین متن و گرافیک استفاده میکنید و صفحه تمیزی را ارائه می دهید.

6. مطمئن شوید که همه چیز دقیق است.

ناگفته نماند که اطلاعات نادرست، کاربران را از سایت دور میکند. شما نه تنها باید هر صفحه را قبل از انتشار آن تصحیح کنید، بلکه باید به طور دوره ای هر صفحه را بررسی کنید، به خصوص پس از به روز رسانی ها.

7. لزوم سرعت را فراموش نکنید.

مطالعه ای نشان میدهد که 88.5٪ از کاربران وب اگر سایتی خیلی کند بارگذاری شود، آن را ترک می کنند. علاوه بر این، مدت زمان بارگذاری یک صفحه وب بر تصمیمات خرید تقریباً 70 درصد از خریداران آنلاین تأثیر می گذارد.

با به روز نگه داشتن نرم افزار، بهینه سازی فیلم ها و تصاویر برای دانلود سریع تر و استفاده از میزبان وب سایتی که می تواند نیازهای پهنای باند شما را برطرف کند، مطمئن شوید که سایتتان بدون مشکل و با سرعت اجرا می شود.

8. فراخوانی برای اقدام داشته باشید.

هر صفحه در وب سایت شما باید خواننده را به انجام کاری ترغیب کند. به عبارت دیگر، شما باید به آنها "دعوت به عمل" بدهید. این صفحات فرود باید کاربران را تشویق به انجام یک اقدام خاص، مانند تماس با شرکت، ثبت نام برای یک سرویس، خرید محصول، دانلود چیزی یا انجام کارهای دیگری که به نفع اهداف تجاری شما باشد، کنند. از آنها دعوت کنید تا اقدامی را انجام دهند: با یک دکمه، یک پیوند، یا یک کلمه واضح.

9. طراحی خود را ساده نگه دارید.

استفاده از فونت‌ها، رنگ‌ها و فایل‌های GIF  زیاد را محدود کنید، زیرا می‌توانند حواس را پرت کنند و چشم‌ها را از تمرکز به صفحه وب دور کنند. پاراگراف‌های کوتاه و نقاط نیز اطلاعات را قابل اسکن‌ و مفهوم تر می‌کنند و خوانده می‌شوند.  این امر به ویژه در مورد واکنشگرایی تلفن همراه مهم است، که عامل اصلی در رتبه بندی گوگل است. هرچه رتبه وب سایت بهتر باشد، در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) بالاتر ظاهر می شود. اگر سایت رقیب شما سازگار با موبایل باشد و وب سایت شما مناسب نباشد، ممکن است در نتایج جستجوی مشتریانتان پایین بیایید.

10. شخصی شوید.

همانطور که کسب و کارهای آجر و ملات سرمایه گذاری هنگفتی در ویترین فروشگاه خود می کنند تا تصاویر برند خود را نشان دهند، خرده فروشان تجارت الکترونیک نیز باید تجارب آنلاین با کیفیت بالا را مطابق با درک برند ایجاد کنند.

برای این منظور، صفحه "درباره ما" نباید یک بلوک متنی خشک درباره شرکت شما باشد. یک عکس خوب از خود یا تیمتان جهت شخصی‌سازی تجربه برای مشتریان قرار دهید.

11. مطمئن شوید سایت و محتوای شما کپی وب سایت دیگری نباشد.

مشتریان بالقوه برای به دست آوردن اطلاعات مفید به وب سایت شما مراجعه می کنند. گاهی اوقات آنها برای محتوای آموزشی در وبلاگ شما می آیند، و گاهی اوقات آنها بر روی تحقیق در مورد محصولات و خدماتی که می فروشید، تمرکز می کنند. در هر صورت، شما باید اطلاعات مرتبطی را ارائه دهید که مشتریان بالقوه شما را درگیر کند، چیزی ارزشمند به آنها بدهد و اعتماد آنها جلب کنید.

هنگامی که محتوای وب سایت خود را برنامه ریزی می کنید، سعی کنید از دیدگاه مشتری به آن فکر کنید. اگر شما یک مشتری بالقوه بودید، چه اطلاعاتی میتوانست برای شما مفید باشد؟ در حال حاضر چه سطح دانش یا تخصصی دارید و چه چیزی باید با جزئیات بیشتر توضیح داده شود؟ با تمرکز بر محتوای خود از دیدگاه مشتری، می توانید آنها را برای مدت طولانی تری در سایتتان نگه دارید و به احتمال زیاد رابطه طولانی مدتی با آنها ایجاد می کنید که منجر به فروش می شود.

12. بهترین شیوه های سئو را به کار ببرید.

شما ممکن است بهترین وب سایت را در صنعت خود داشته باشید، اما اگر مردم نتوانند آن را پیدا کنند، برای شما مفید نخواهد بود. درست است که می‌توانید برای تبلیغات هزینه کنید تا مشتریان بالقوه را به وب‌سایت خود هدایت کنید، اما در درازمدت، بهینه‌تر و مؤثرتر است که ترافیک جستجوی ارگانیک رایگان را به سایت خود بیاورید.

وقتی مردم به دنبال اطلاعات آنلاین هستند، به موتورهای جستجو، به ویژه گوگل مراجعه می کنند. معمولاً، آن‌ها آنچه را که به دنبال آن هستند در صفحه اول نتایج جستجو پیدا می‌کنند، بنابراین می‌خواهید شرکت شما در آن صفحه ظاهر شود؟ گوگل و سایر موتورهای جستجو الگوریتم های اختصاصی خود را دارند که از آنها برای رتبه بندی سایت ها استفاده می کنند. شما باید این الگوریتم ها را رعایت کنید و سایت خود را بهینه کنید.

موتورهای جستجو از سه روش برای تعیین محل نمایش صفحه شما استفاده می کنند: خزیدن، فهرست بندی و رتبه بندی.
اما در نهایت، رتبه بندی بر اساس ارتباط و اعتبار است. محتوای مرتبط زیادی را مانند مقالات جداگانه در مورد جنبه های مختلف یک موضوع خاص، در سایتتان ایجاد کنید. اقتدار با توجه به اندازه سایت شما، ترافیک آن و تعداد سایت های معتبر و مرتبط  به سایت شما ایجاد می شود.

۱۵ مرداد ۰۱ ، ۱۳:۴۴ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
فرنوش محمدی

آیا مدارس در مهر ماه حضوری میشود؟

در دو سال گذشته، همه‌گیری COVID-19 سیستم‌های آموزشی را در سراسر جهان مختل کرد و باعث تعطیلی اکثر مراکز به خصوص مراکز آموزشی شد. تاثیر این تعطیلی ها و شیوع کرونا بیشتر از همه روی قشر دانش آموز و دانشجو بود. و این همه گیری نابرابری ها را افزایش داد و حال میبینیم که بحران آموزشی از قبل موجود را تشدید کرده است. اختلافات ازعدم تعطیلی مدارس در تعداد معدودی از کشورها، تا بیش از یک سال تعطیلی در تعدادی دیگر از کشورها بسیار است. در بسیاری از مناطق امکانات آموزش غیرحضوری مهیا نبود و خیلی از دانش آموزان از تدریس عقب افتادند و اکنون نسب به همسالان خود پایه های تحصیلی پایین تر را باید بخوانند.

و در مقابل تمام این تاثیرات منفی، در خیلی از مناطق عکس این ماجرا وجود داشت. و فرصت خوبی برای پیشرفت و به روز شدن با تکنولوژی شد. در مناطقی که امکانات آموزش آنلاین از جمله اینترنت و موبایل و لپ تاپ موجود بود، معلمان و اساتید به همراه دانشجویان وارد بسترهای کلاس مجازی شدند و بدون از دست دادن زمانی، آموزش را دنبال کردند. آنها نه تنها از مبحثی عقب نماندند بلکه با یک شیوه نوین آموزشی که در کشورهای مدرن جا افتاده بود، آشنا شدند. و به خوبی توانستند خود را با آن هماهنگ کنند.

به طوری که اکنون و بعد از کمتر شدن کرونا و باز شدن تمامی مراکز نیز آنها همچنان برای برخی از دروس و جلسات خود از بسترهای آموزش آنلاین استفاده میکنند.

امروزه، علی رغم وجود نوع Omicron، مدارس در اکثر کشورها به دلیل اجرای پروتکل های بهداشتی و برنامه های واکسیناسیون باز هستند. با این حال، پیامدهای آن در یادگیری، سلامتی، رفاه و میزان ترک تحصیل قابل توجه است. برای جلوگیری از یک فاجعه نسلی و امکان بهبودی پایدار، اولویت دادن به آموزش و پرورش به عنوان یک کالای عمومی ضروری است.

ما باید با راه اندازی مدرسه آنلاین یا دانشگاه مجازی همیشه آمادگی لازم برای اوج گیری مجدد کرونا را داشته باشیم. و اثرات منفی این بیماری را کاهش دهیم تا فاجعه تعطیلی و عقب افتادن از درس ها در موج اول این ویروس مجدد تکرار نشود.

با توجه به اینکه تقریباً یک میلیارد کودک برای مدت قابل توجهی از مدرسه بازمانده اند، همه گیری COVID-19 بحران های یادگیری را بدتر از قبل کرده است. دوره‌های طولانی تعطیلی مدارس احتمالاً شکاف‌های تحصیلی را افزایش می‌دهد، به‌ویژه در کشورهای با درآمد کم و متوسط که امکانات یادگیری از راه دور به طور گسترده در دسترس نیست.
اکنون با موج جدید کرونا سال تحصیلی مهر 1401 باید به شیوه یادگیری ترکیبی یعنی نیمه حضوری نیمه مجازی برگزار شود تا خانواده ها هم با خیالی آسوده فرزندان خود را به مدرسه بفرستند. 

۰۴ مرداد ۰۱ ، ۰۹:۱۹ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
فرنوش محمدی