تهران سرور

سرور مجازی و کلاس مجازی

۳ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

آشنایی با سرورها

در مطلب قبلی درباره انواع سرورها صحبت و پرکاربردترین آنها را معرفی کردیم. اکنون به معرفی تعدادی دیگر از سرورها میپردازیم:

 سرور پایگاه داده

سرورهای پایگاه داده به عنوان فضاهای ذخیره سازی بزرگی عمل می کنند. و معمولا سازمان ها از آنها استفاده می کنند و به آنها دسترسی دارند تا برنامه های متعددی را برای رفع نیازهای خود اجرا کنند. یک سرور پایگاه داده می تواند مستقل از هر معماری پایگاه داده اجرا شود.

سرور چاپ

یک سرور چاپ از راه دور به رایانه های محلی متصل می شود تا از طریق شبکه چاپ شود. این سرورها به کسب و کارها این امکان را می دهند که از یک چاپگر واحد برای خدمات رسانی به کل بخش استفاده کنند.

سرور سیستم نام دامنه (DNS).

این سرورها نام دامنه های رایانه ای قابل خواندن را به آدرس های IP زبان رایانه تبدیل می کنند. سرور DNS داده های جستجو را از کاربر می گیرد و آدرس درخواستی را برای تحویل به دستگاه مشتری پیدا می کند.

 سرور همکاری

هنگامی که کار باید بین چندین کاربر به اشتراک گذاشته شود، یک "سرور همکاری" اتصال را آسان می کند. این سرورها به شما این امکان را می دهند که فایل ها، برنامه ها و سایر داده ها را به اشتراک بگذارید و ذخیره کنید.

سرور بازی

شبکه های بازی بزرگ، از سرورها برای اتصال کاربران در سراسر جهان استفاده می کنند. این سرورها میزبان بازی های آنلاین چند نفره هستند.

۲۸ تیر ۰۱ ، ۰۹:۱۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرنوش محمدی

آشنایی با انواع سرورها

در مطلب قبلی با تعدادی از سرورهای پرکاربرد آشنا شدیم. اکنون در این مطلب میخواهیم با 4 نوع سرور دیگر که احتمالا نام آنها را شنیده اید، آشنا شویم.

سرور پروکسی

سرورهای پروکسی به عنوان پلی بین سرور میزبان و سرور سرویس گیرنده عمل می کنند. یک پروکسی پس از عبور از سرور پروکسی، داده ها را از یک وب سایت به آدرس IP رایانه شما ارسال می کند. این عمل یک لایه امنیتی اضافه می کند زیرا اطلاعات درخواست شده و سپس از منبع به سرور پراکسی منتقل می شود و هرگز مستقیماً از یک کلاینت به کاربر دیگر منتقل نمی شود. یک سرور پروکسی می تواند موجودیت های اینترنتی مضر مختلف را فیلتر کند.

سرور پروتکل انتقال فایل (FTP).

سرورهای FTP برای انتقال فایل ها از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر استفاده می شوند. فایل های آپلود شده از رایانه شما به سرور منتقل می شوند در حالی که فایل های دانلود شده از سرور روی دستگاه شما استخراج می شوند. پروتکل انتقال فایل همچنین به روش استفاده از سرور برای اتصال یک رایانه به رایانه دیگر به منظور اشتراک گذاری ایمن داده ها اشاره دارد.

 سرور برنامه

این سرورها مشتریان را از طریق اتصالات سرور مجازی به برنامه های نرم افزاری متصل می کنند. و به کاربران این امکان را می دهد که برای دسترسی به برنامه ها، دانلود داده ها را در سخت افزار خود دور بزنند. سرورهای برنامه به طور مؤثر می توانند مقادیر زیادی از داده های برنامه را به طور همزمان برای بسیاری از کاربران میزبانی کنند و آنها را برای مشاغل ایده آل می کند.

 سرور فایل

یک فایل سرور ، فایل های داده را برای چندین کاربر ذخیره می کند. آنها امکان بازیابی سریعتر داده ها و ذخیره یا نوشتن فایل ها را در رایانه فراهم می کنند. این یک نوع اصلی از سرور است که معمولاً توسط سازمان‌هایی استفاده می‌شود که در آن تعداد زیادی از کاربران نیاز به دسترسی به فایل‌هایی دارند که (راحت‌تر و ایمن‌تر از رایانه شخصی) در سرور ذخیره می‌شوند.

۲۱ تیر ۰۱ ، ۱۱:۰۶ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
فرنوش محمدی

آشنایی با سرورهای پرکاربرد

وب سرور

این سرورها اطلاعات ذخیره شده را از یک وب سایت اینترنتی به رایانه شخصی شما متصل می کنند. سرورهای وب اطلاعاتی را برای اینترنت ذخیره می کنند که از طریق کد "HTTP" بازیابی شده و به مرورگر وب شما ارسال می شود. این یکی از پرکاربردترین انواع سرورها است.

 ماشین مجازی (VM)

همانطور که از نام آنها پیداست، ماشین های مجازی داده ها را کاملاً از طریق فضای مجازی ذخیره و به هم متصل می کنند. برای ایجاد یک ماشین مجازی، تیم‌های فناوری اطلاعات از یک Hypervisor استفاده می‌کنند که به عنوان مانیتور ماشین مجازی (VMM) نیز شناخته می‌شود، نرم‌افزاری است که می‌تواند هزاران ماشین مجازی را تنها از طریق یک قطعه سخت‌افزار فیزیکی اجرا کند. این روش مجازی سازی سرور به طور گسترده ای برای انتقال و ذخیره سازی داده ها استفاده می شود. زیرا آنها مقرون به صرفه ترین نوع سرور برای اجرا هستند.

سرور ایمیل

یک سرور پست الکترونیکی از طریق پلتفرم های خدمات ایمیل، نامه را برای مشتریان ذخیره و تحویل می دهد. از آنجا که سرورهای پست برای اتصال مداوم به یک شبکه تنظیم شده اند، کاربران فردی می توانند بدون اجرای هیچ سیستمی از طریق دستگاه های خود به ایمیل خود دسترسی داشته باشند.

سرور مانیتورینگ و مدیریت

سرورهای مانیتورینگ و مدیریت در چندین ظرفیت عمل می کنند. تراکنش های دیجیتال را ثبت و پیگیری می کنند و درخواست های کاربران را دریافت می کنند. افراد به سادگی نظارت می کنند و فعالانه در عملیات کاربر شرکت نمی کنند. سرورهای مانیتورینگ پاسخگوی مدیران شبکه هستند که سلامت شبکه را برای بررسی تهدیدات یا اشکالات در سیستم بررسی می کنند. و قبل از بروز اختلالی در سیستم، به مدیران اطلاع رسانی میکنند.

۰۷ تیر ۰۱ ، ۰۹:۴۳ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
فرنوش محمدی