در مطلب قبلی درباره انواع سرورها صحبت و پرکاربردترین آنها را معرفی کردیم. اکنون به معرفی تعدادی دیگر از سرورها میپردازیم:

 سرور پایگاه داده

سرورهای پایگاه داده به عنوان فضاهای ذخیره سازی بزرگی عمل می کنند. و معمولا سازمان ها از آنها استفاده می کنند و به آنها دسترسی دارند تا برنامه های متعددی را برای رفع نیازهای خود اجرا کنند. یک سرور پایگاه داده می تواند مستقل از هر معماری پایگاه داده اجرا شود.

سرور چاپ

یک سرور چاپ از راه دور به رایانه های محلی متصل می شود تا از طریق شبکه چاپ شود. این سرورها به کسب و کارها این امکان را می دهند که از یک چاپگر واحد برای خدمات رسانی به کل بخش استفاده کنند.

سرور سیستم نام دامنه (DNS).

این سرورها نام دامنه های رایانه ای قابل خواندن را به آدرس های IP زبان رایانه تبدیل می کنند. سرور DNS داده های جستجو را از کاربر می گیرد و آدرس درخواستی را برای تحویل به دستگاه مشتری پیدا می کند.

 سرور همکاری

هنگامی که کار باید بین چندین کاربر به اشتراک گذاشته شود، یک "سرور همکاری" اتصال را آسان می کند. این سرورها به شما این امکان را می دهند که فایل ها، برنامه ها و سایر داده ها را به اشتراک بگذارید و ذخیره کنید.

سرور بازی

شبکه های بازی بزرگ، از سرورها برای اتصال کاربران در سراسر جهان استفاده می کنند. این سرورها میزبان بازی های آنلاین چند نفره هستند.