وجود ویروس کرونا در جهان زندگی را به دو بخش مختلف تبدیل کرده است. این ویروس و شرایط فعلی که در آن هستیم می تواند پیامدهای خوب یا حتی مخربی داشته باشد. که در این مقاله می خواهیم به برخی از این پیامدهای خوب و بد و زنگی قبل و بعد ویروس کرونا بپردازیم.

زندگی با کرونا و مزایای آن

از جمله پیامدهای خوب زندگی با کرونا این است که انسان ها با تکنولوژی بیشتر خو گرفتند و افرادی که در مقابل به روز شدن و یادگیری تکنولوژی مقاومت می کردند، حالا توان مقابله ندارند و مجبورند با این پیشرفت ها هم گام شوند. مانند کار با سیستم های کلاس مجازی و یا خرید از طریق سایت های فروشگاهی و سیستم آنلاین شدن کسب و کارها.

کرونا هر چند باعث تعطیلی بسیاری از مدارس و مراکز شد و با اینترنت ها و زیر ساخت های ضعیف، بسیاری از شاگردان و معلمان اذیت شدند، اما اگر با دید مثبت به این مورد نگاه کنیم، آموزش مجازی باعث شد که دانش آموزان و دانشجویانی که توان شرکت کردن در کلاس ها را ندارند، به دلیل مشکلات مالی یا دور بودن محل زندگی، اشتغال و...  به راحتی بتوانند به صورت مجازی در کلاس ها حضور پیدا کنند و حتی در صورت غیبت نیز کلاس های ضبط شده را در اختیار داشته باشند.

یکی دیگر از مزیت های این دوران، آگاه ترشدن تمامی مردم جهان نسبت به بهداشت فردی وعمومی است. و یکسری آداب و رسوم های اشتباه نیز از بین رفت.

اعتماد مردم به خرید از طریق سایت ها و فضای مجازی یکی دیگر از تحولات مثبت دوران کرونا می باشد. این مورد باعث شد تا کسانی که از طریق سایت ها و فضای مجازی خرید-فروش میکنند، راحت تر کالای خود را بفروشند و یا کالای خاصی را بخرند.
در این مورد به صورت مفصل در مقاله (فروش و درآمد بالا از طریق سایت) صحبت کردیم.

زندگی بدون کرونا و خسارات به جا مانده

اما از معایب و خسارت های کرونا پیش ازهمه می توان به این مورد اشاره کرد که این بیماری ویروسی و همه گیر جان خیلی از عزیزانمان را گرفت. و خیلی از بیمارانی که بعد از ابتلا خوب شدند، همچنان مشکلات ریوی، سردرد و... دارند.

یکی دیگر از خسارات آن این است که تعداد زیادی از دانش آموزان و دانشجویان به دلیل نداشتن امکانات از جمله گوشی همراه و یا لپ تاپ و تبلت، موفق به شرکت در برخی از کلاس ها نشدند و یا نتوانستند ارتباط لازم را با معلم برقرار کنند.

مشکلات اقتصادی یکی دیگر از معایب کرونا میباشد. تعداد کثیری از افراد پس از ورود این ویروس به جهان کارشان را از دست دادند یا ورشکست شدند و دیگر نتوانستند شرایط به وجود آمده را جبران کنند.

شما هم برایمان از تجربیات خود در دوران کرونا بگویید و شغلتان را به همه معرفی کنید.