برگزاری کلاس آنلاین و استفاده از اینترنت نیم بها
در سال های اخیر وزیر ارتباطات برای کاربران شبکه داخلی ایران امکانی را فراهم کرده اند که سایت ها و شرکت هایی که میزبانی انها داخل ایران می باشد بتوانند از طرح اینترنت نیم بها استفاده نمایند. این موضوع سال 94 اعلام شد و تا به امروز بسیاری از کاربرها از این طرح استفاده کرده اند.

اینترنت نیم بها چیست و چطور می توان از آن استفاده کرد؟
زمانی که یک کاربر یک آدرس سایت را در مرورگر وارد می کند، این آدرس توسط ISPها بررسی و مسیریابی می شود و به سرور مربوطه انتقال میابد.  پس از پاسخ گویی به این کاربر درخواست ها به سویش باز می گردند. که در این مورد تعرفه اینترنت به صورت عادی محاسبه می شود. اما در صورتی که سرور شرکت های خدمات دهنده در داخل کشور باشد، میتوانند با نام نویسی در وزارت مخابرات درخواست دهند که کاربرانشان از نیم بها بودن مصرف اینترنت استفاده نمایند.  در صورتی که شرایط لازم را داشته باشند این تعرفه اعمال می شود و کاربران می تواندد جهت استفاده از خدمات آنلاین و سایت ها، از اینتزنت نیم بها یعنی حدود یک دوم هزینه اینترنت عادی استفاده کنند.

محاسبه اینترنت نیم بها
هزینه این بسته ها طوری محاسبه می شود که وقتی یک اینترنت 100 گیگ خریداری می کنید تا سقف  200گیگ می توانید از این اینترنت استفاده نمایید.
اما دقت داشته باشید که حتما آیپی باید در داخل ایران باشد و همچنین زمانی که از اینترنت نیم بها استفاده میکنید می بایست پراکسی و برنامه هایی که آیپی را تغییر می دهند از جملهvpn  ها را خاموش کنید و سپس استفاده نمایید.

تاثیراینترنت نیم بها در برگزاری کلاس مجازی
برای برگزاری کلاس های مجازی و سرویس هایی از این قبیل، به دلیل اینکه تبادل اطلاعات به صورت چند رسانه ای می باشد، حجم اینترنت بسیار زیادی را مصرف می کند. اگر از ویدیو در کلاس و مکالمات صوتی استفاده کنیم، در این صورت میزان مصرف اینترنت بسیار افزایش میابد.

اما نکته اینجاست که اگر از اینترنت نیم بها استفاده نمایید، هزینه شما نصف می شود و جایی برای نگرانی نیست. پس با خیال راحت میتوانید به انواع اشتراک گذاری در کلاس مجازی بپردازید.